Predtým mala na Slovensku vlastnú dcéru v prvej päťke. Tú po tomto kroku zlúčila s kúpenou trhovou jednotkou. Ani tak sa nevyhla osudu bývalých štátnych monopolov: jej trhový podiel postupne klesal na súčasných zhruba 30 percent. Pre hospodárenie firmy to neznamená nič tragické. Allianz – Slovenská poisťovňa je dlhodobo najziskovejšou poisťovňou na trhu. V dobrých rokoch tvorí aj polovicu zisku celého poistného sektora. Jej šéf Marek Jankovič vysvetľuje, že nemá zmysel bojovať o trhový podiel, ak sa to neprejaví v hospodárskom výsledku.

Naráža tak na fakt, že poisťovne na Slovensku o klienta bojujú nízkymi cenami natoľko, že im to výrazne užiera zo zisku. Dostávajú sa potom do situácie, že klient si od nich nízke ceny žiada, a ak ich nedostane, odíde ku konkurencii. Za posledné roky sa podarilo Allianzu stabilizovať počet zmlúv v povinnom zmluvnom poistení (PZP). Teda na trhu, ktorý je cenovou vojnou postihnutý najviac.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa