Nemeckí vinári môžu byť s vývojom predaja svojich vín v prvom polroku 2013 spokojní. Nemeckí konzumenti totiž čoraz častejšie uprednostňujú pri nákupe vína z domácich regionónov pred zahraničnými. Z čísiel, ktoré uverejnil Nemecký vinársky inštitút v Mainzi, vyplýva, že predaj nemeckých vín v krajine v prvom polroku 2013 vzrástol o šesť percent v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška. Tržby za domáce vína vzrástli o niečo menej, o štyri percentá. Nemecký vinársky inštitút je marketingovou organizáciou nemeckých vinárov a vychádzal z čísiel, ktoré mu dodala agentúra GfK.
Z údajov tiež vyplýva, že nemeckým vínam sa darilo oveľa lepšie ako zahraničným, pretože celkový predaj vín za prvý polrok 2013 bol na približne rovnakej úrovni ako za prvý polrok minulého roku, celkové tržby o niečo vzrástli, o dve percentá. Trend v nakupovaní vín od domácich producentov sa prejavil vo všetkých predajných kanáloch – dokonca aj predaj nemeckých vín v supermarketoch vzrástol v porovnaní s prvým polrokom 2012 o 11 percent a tržby o 10 percent. Okrem nemeckých vín sa v tomto období darilo aj francúzskym. Ich predaj stúpol podľa o jedno percento a tržby dokonca o štyri percentá. Vína z ostatných častí sveta však zaznamenali výrazné straty v objeme predaja aj v tržbách.
V roku 2012 tvorili v celkovom predanom objeme v Nemecku domáce vína 44 percent a podieľali sa 52-percentami na celkových tržbách. Francúzske a talianske vína mali cca 15 percentný podiel na trhu, španielske šesťpercentný, ale ich podiel klesol v porovnaní s rokom 2011 o dve percentá. Celkovo sa najviac vína – až tri štvrtiny predá cez obchody s potravinami, pričom až 47 percent z predaja vína v obchodných sieťach pripadá na diskontné predajne. Takto sa ale predávajú najmä zahraničné vína. Pre nemecké vína sú dôležitými predajnými kanálmi priamy predaj od vinárov a špecializované obchody s vínom. Pri priemernej cene 5,84 eura za liter takto predané vína tvorili v roku 2012 asi polovicu obratu v rámci predaja nemeckých vín.(jh)