Ak sa vrátime v mysli alebo si aspoň predstavíme časy na začiatku roku 1990, ocitneme sa v ére bez internetu či mobilných telefónov. Mať telefón, osobný počítač či kvalitné zahraničné vzdelanie bolo skôr výnimočné a do istej miery išlo o znamenie osobitého spoločensko-politického statusu. Hovoriť v tom čase o manažéroch a manažmente bolo absolútne nóvum. Tieto pojmy mali v našich končinách len hmlistý obsah. Rovnako aj výrazy ako personálny manažment či poradenstvo.

Formovanie trhu i manažérov

Pred 25 rokmi začali na Slovensku vznikať aj prvé personálnoporadenské spoločnosti, ktoré sa sčasti inšpirovali etablovanými zahraničnými poradenskými spoločnosťami (alebo boli ich pobočkami) a začali budovať lokálny trh personálneho, resp. manažérskeho poradenstva. Tieto firmy zároveň na svoje plecia prebrali zodpovednosť aj za formovanie a vzdelávanie trhu i samých manažérov. Mnohé dnes bežne používané odborné termíny trpezlivo vysvetľovali, aby ich používatelia mali obsahovo zvládnuté a aby ich vedeli úspešne a najmä efektívne používať v praxi.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa