Ak sa vrátime v mysli alebo si aspoň predstavíme časy na začiatku roku 1990, ocitneme sa v ére bez internetu či mobilných telefónov. Mať telefón, osobný počítač či kvalitné zahraničné vzdelanie bolo skôr výnimočné a do istej miery išlo o znamenie osobitého spoločensko-politického statusu. Hovoriť v tom čase o manažéroch a manažmente bolo absolútne nóvum. Tieto pojmy mali v našich končinách len hmlistý obsah. Rovnako aj výrazy ako personálny manažment či poradenstvo.
Formovanie trhu i manažérov
Pred 25 rokmi začali na Slovensku vznikať aj prvé personálnoporadenské spoločnosti, ktoré sa sčasti inšpirovali etablovanými zahraničnými poradenskými spoločnosťami (alebo boli ich pobočkami) a začali budovať lokálny trh personálneho, resp. manažérskeho poradenstva. Tieto firmy zároveň na svoje plecia prebrali zodpovednosť aj za formovanie a vzdelávanie trhu i samých manažérov. Mnohé dnes bežne používané odborné termíny trpezlivo vysvetľovali, aby ich používatelia mali obsahovo zvládnuté a aby ich vedeli úspešne a najmä efektívne používať v praxi.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?