Takto typickú zákazníčku luxusnej slovenskej módnej značky Nehera opisuje Ladislav Zdút, majiteľ a šéf reklamnej agentúry Jandl. Práve on sa podujal oprášiť pôvodný československý brand, ktorý prekvital najmä v tridsiatych rokoch minulého storočia. Zatiaľ čo stará Nehera umožnila ľuďom slušne sa konfekčne obliecť, tá nová mieri do vyššieho segmentu. Majú však aj niečo spoločné: orientáciu na lokálnu výrobu s vysokou pridanou hodnotou a globálne ambície.
Náhodná inšpirácia
Takmer dve desaťročia dozrievala v hlave L. Zdúta myšlienka nadviazať na niekdajší obchodný úspech Nehery. Jej príbeh spoznal náhodou. Keď v prvej polovici deväťdesiatych rokov prechádzal Považím, upútalo ho múzeum obchodu a v ňom staré fotografie fabrík a predajní Nehery.
Zaujalo ho, že koncept obchodov bol podobný tomu dnešnému. V priestranných predajniach sa predával sortiment pre pánov, dámy aj ich ratolesti. L. Zdúta oslovilo tiež to, že Nehera mala pod palcom vertikálne integrovaný celý logistický reťazec od výroby až po predaj konečnému spotrebiteľovi.
Fascinovaný biznis modelom si šéf vtedy ešte len začínajúcej reklamky Jandl dal zaregistrovať značku Nehera. Na Slovensku bola voľná, v Česku musel pár rokov počkať, kým vyprší registrácia istej eseročky. Pôvodne jeho úvahy smerovali najmä k maloobchodnej sieti, neskôr sa vykryštalizoval plán v prvom kroku „rozchodiť“ samotný brand. „Najskôr treba postaviť značku. Ak budovať niektorý z vlastných maloobchodných distribučných kanálov, tak prednostne elektronický predaj,“ načrtáva stratégiu L. Zdút.
Nehera sa začala preberať k životu pred dvoma rokmi prípravnými prácami a tvorbou loga. O rok neskôr už L. Zdút spolupracoval najskôr so slovenskými módnymi návrhármi, no zakrátko dospel k názoru, že iba touto cestou sa v globálnej konkurencii nepresadí. A tak sa obzeral po ľuďoch zvonku. „Vedome sa snažíme živiť medzinárodný prvok. Najlepšie podhubie kreativity je rôznorodosť,“ hovorí.
Jeho top úlovkom je Francúz Samuel Drira, ktorý v minulosti pracoval pre špičkové módne značky ako
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?