Taliani o sebe hovoria, že naučili svet správne stolovať, že „okapučínovali“ (cappuccinizzato) kávou celú planétu, že síce ich všetci kritizujú, ale zároveň ich rovnako všetci napodobňujú. V Taliansku vraj nájdeme všetko, dokonca aj Ameriku, pretože America je ďalší názov pre Miláno, zasľúbenú zem príležitostí najmä pre prisťahovalcov z Neapola, Kalábrie a Sicílie. Tým sa však predstavovanie talianskych legiend len začína, Taliani totiž zanechali svoj národný rukopis aj v brandingu.
Kým ešte vládli Agnelliovci
Turínsku automobilku poznajú všetci, ale kým niektoré automobilky nesú mená osobností konštruktérov alebo zakladateľov, Fabbrica Italiana Automobili Torino založila tradíciu veľmi neosobných názvov modelových radov (Fiat 500, Stillo – štýl, Punto – bodka, Bravo – dobrý). Dôvod by sme mohli nájsť v špecifikách doby, ktorá so sebou priniesla dovtedy nepoznané spoločenské zmeny ako napríklad talianske hnutie za zjednotenie a nezávislosť. Centrum protagonistov zjednocovania Talianska sa nachádzalo v Turíne. Zjednotenie by nebolo možné bez použitia vojenskej sily a na financovanie vojenských jednotiek pod vedením generála Garibaldiho boli potrebné peniaze, ktoré sa dali v potrebných veľkých množstvách získať jedine od rodín vlastniacich banky.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?