Niektoré časti kampane Bojovníci proti kríze zameranej na obnovu spotreby boli v rozpore s pravidlami reklamnej etiky. Rozhodla o tom Arbitrážna komisia Rady pre reklamu. Komisii sa nepáčilo, že v kampani sa v úlohe bojovníkov proti kríze objavujú aj deti. „Zdá sa nám to nad rámec toho, čo kódex dovoľuje, pretože dieťa by nemalo byť takýmto spôsobom využívané v reklame,“ zdôvodnil podpredseda RPR Mikuláš Bugár. Spotrebitelia sa v súvislosti s kampaňou sťažovali aj na „motív strachu“ v reklame a „negatívne pôsobenie na spotrebiteľov“, ale rada tieto sťažnosti zamietla.
Reklamní arbitri označili ako neetické aj dve porovnávacie kampane. Telefónica O2 mala v televíznom spote „Neobmedzujte sa“ nedovoleným spôsobom využívať firemnú identitu T-Mobilu a nepravdivo informovať o nižšej cene svojich služieb oproti konkurencii.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?