Európsky líder na trhu nákupných centier vstúpil na Slovensko pred ôsmimi rokmi kúpou polovičného podielu v bratislavskom Auparku. Pred dvomi rokmi získal aj zvyšok a jeho investícia sa vyšplhala k 230 miliónom eur. Do majetku v hlavnom meste investuje ďalej, plány vstúpiť do Auparkov v Žiline a v Košiciach však už aktuálne nie sú, hovorí Markus Pichler, riaditeľ Unibail-Rodamco pre Rakúsko a Slovensko.

Otvorenie nových nákupných centier zvýšilo spoločnosti Unibail-Rodamco v tomto roku príjmy z prenájmov. Ako sa darilo Auparku?

Nezverejňujeme údaje za jednotlivé centrá na štvrťročnej báze. Samozrejme, modernizácia podzemnej garáže, ktorou sme v prvom štvrťroku odštartovali zmenu celého centra, mala vplyv na zákazníkov. Pokiaľ ide o návštevnosť, zaostali sme za minulým rokom. Ale to sme očakávali. Po dokončení modernizácie garáže však už vidíme nárast. Sme veľmi spokojní s výkonnosťou Auparku počas tohtoročných prvých piatich mesiacov.

Podobné modernizácie ste robili aj vo vašich dvoch viedenských nákupných centrách Donauzentrum a nedávno aj v Shopping City Süd. Ako sa odrazili na výsledkoch?

V Shopping City Süd sme zaznamenali výrazný nárast návštevnosti, napríklad v máji o 9,5 percenta v porovnaní s minulým rokom. Takže len čo sa dokončia práce na modernizácii, zavedie sa nový koncept a nové obchody, má to veľmi dobrý ohlas u návštevníkov. Som presvedčený, že to isté uvidíme aj v Bratislave.

Nechceme diskont ani luxus, ale všetko medzi tým

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa