Ľudia pri rozhodovaní o kúpe používajú značky ako skratky. Preto sú značky svetom signálov, sú to mentálne asociácie. Alle Adamson už viac ako dvadsať rokov definuje silné značky, stará sa o ne a uvádza ich na trh a opätovne zavádza existujúce značky pomocou brilantného brandingu. Pôsobil v agentúrach, teda v reklamných spoločnostiach a firmách zaoberajúcich sa budovaním značky, ale pracoval aj na opačnej strane. Tá je známa ako strana klientov. Vyskúšal si aj prácu vo firmách známych vytvorením popredných značiek. Získané skúsenosti v jeho prípade predstavujú impozantné vedomosti o tom, čo je potrebné na presadenie značky na čoraz preplnenejšom svetovom trhu, pretavené do zaujímavej publikácie. Pretože pochopil všetky zložitosti sveta značiek, informácie abstrahoval do ľahko pochopiteľného výkladu, ktorý zdôrazňuje, že v jednoduchosti je nielen krása, ale aj úspech.
Vo svojej pútavej a presvedčivej knihe v prvom rade vysvetľuje, že existujú dva základné dôvody, prečo práve značky založené na jednoduchých nápadoch uspeli. Prvým je fakt, že žijeme v svete presýtenom informáciami a ak je v prípade značky niečo príliš zložité na pochopenie, receptory vnímania sa u spotrebiteľa vypnú. Druhou podmienkou úspechu je, že nestačí investovať viac peňazí do reklamy, ale zodpovednosť za manažment značky nesú všetci v organizácii. Tí, čo produkty vyrábajú, aj tí, ktorí vyrábajú obal, až po tých, čo dozerajú na ohlasy zákazníkov a na internetové stránky. Preto ak má existovať šanca, že ľudia vnútri organizácie ideu pochopia, prijmú za svoju a zrealizujú, musí byť jednoduchá. A. Adamson ponúka jednoduché riešenie: postaviť značku na dobrom nápade, ktorý prešiel testovaním, uistiť sa, že dizajn a posolstvo značky zodpovedajú jej pravému významu a vyhnúť sa nepotrebným a komplikovaným stratégiám. V knihe čitateľa vedie týmto procesom pomocou príkladov reálnych značiek, reálnych firiem. Okrem iného mu ponúkne aj desať zásad úspešnej značky a pohľad do zákulisia práce s tradičnými značkami, ako je Maxwell, House, ale aj nováčikmi ako JetBlue či iPod. Vysvetľuje, čo robia správne a čo nesprávne.
Allen P. Adamson: Jednoducho značka (Brand simple). Vydalo vydavateľstvo Eastone Books Bratislava 2011. Počet strán 240, cena 18,99 €. Publikáciu distribuuje Eastone Group, a.s., Bulharská 70, 821 04 Bratislava. Každý, kto má TREND a Profit predplatený priamo v redakcii, si knihu môže objednať s 10-percentnou zľavou, doručenie do 2 až 4 týždňov.(md)