Základný obraz slovenskej polygrafie sa od prepuknutia krízy pred šiestimi rokmi zásadne nezmenil. Masívny prepad trhu a z neho plynúci prebytok kapacít posúva konkurenčné prostredie k cenovým vojnám, ktoré stláčajú marže tlačiarenských spoločností. Zatiaľ čo v lepších časoch by sa väčší hráči nezapodievali zákazkami, ktoré si zvykli rozobrať menší konkurenti, dnes všetci bojujú o každú príležitosť vyťažiť stroje.
Tlačiari si už zvykli na to, že dobré správy z printových médií sú zrejme hudbou minulosti. Predaj a čítanosť novín a časopisov sa ďalej prepadávajú. Monitorované výdavky na reklamu v slovenských printoch sa vlani z pohľadu oficiálnych cenníkov síce zvýšili, no po odpočítaní rôznych zliav, bonusov a barterov reálne opäť spadli. Zaujímavý posun nastal na špičke zadávateľov printovej reklamy, kde maloobchodný reťazec Lidl zosadil z čela niekoľkoročného lídra, telekomunikačnú spoločnosť Orange.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?