Brandža po predchádzajúcich dvoch rokoch stagnácie vytvorila skoro tisícku nových pracovných miest. Celkovo zamestnávala vyše 28-tisíc ľudí. Aj tak je to stále o šesťtisíc menej ako pred krízou. K úspechom vlaňajška patrí udržanie slušného zisku.

Tak ako agrárna prvovýroba surovín, má aj produkcia finálnych potravín stále problém s veľkými cenovými výkyvmi. Prudké poklesy cien aktuálne najviac zaťažujú mliekarenský sektor. Domáce potravinárstvo na cenové krízy dopláca vždy viac ako finančne silnejší konkurenti zo zahraničia, takže aj vlani ostalo jeho veľkou slabinou zhoršovanie pasíva zahraničného obchodu s potravinami. Počas kríz, ako je tá súčasná mliečna, sa dovozom na Slovensko darí vždy lepšie ako vývozom.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa