Jeden z mnohých posmešných komentárov na sociálnych sieťach adresovaných americkej a francúzskej sieti komunikačných agentúr, ktoré vlani v júli oznámili plán spojiť sily. Prešlo trištvrte roka a hoci úrady v mnohých krajinách spojenie odklepli, z novej svetovej jednotky nebude nič. Dôvod? „Kultúrne rozdiely“. Francúzska reklamka Fred & Farid vo vtipnej online paródii označila celý výmysel za svoj diabolský plán, z ktorého vznikol virál s 24-tisíc komentármi na webe a 500-tisíc článkami v médiách... Cielený vtip to, samozrejme, nebol. Premrhané úsilie a náklady, ktoré agentúry vynaložili počas uplynulých mesiacov na neúspešnú misiu, majú hodnotu desiatok miliónov dolárov.
Kto bude prvý
Jeden z hlavných cieľov, prečo šéf Omnicomu John Wren a šéf Publicisu Maurice Lévy vôbec začali uvažovať o spojení, bola snaha ovládnuť reklamný svet tromfnutím svetovej jednotky WPP a zároveň aj potenciálna úspora, napríklad pri zdieľaní investícií do technológií. Obe firmy zamestnávajú dovedna 130-tisíc ľudí pri kombinovaných ročných tržbách 24 miliárd amerických dolárov. Fúzia mala v nákladoch ušetriť 377 miliónov dolárov ročne. Podľa niektorých názorov stála za spájaním aj snaha budovať si postavenie proti internetovým hráčom Google a Facebook, ktorí si ukrajujú čoraz viac z online a mobilnej reklamy – v podstate jediného segmentu, kde sa napriek ekonomickým problémom sveta kontinuálne zvyšovali výdavky.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?