Parkoviská pred nákupnými centrami sú plné. Aj o jedenástej predobedom, aj pred záverečnou. Vnútri je však len pár ľudí, obzerajú výklady alebo stoja v rade pred poštou. Niektorí sa len tak prechádzajú pod zámienkou, že smerujú do lekárne alebo do potravín. Ešte minulý rok by zákazníkov do obchodov pritiahla posledná fáza novoročných výpredajov.
Vyhrávajú výdajné miesta
Červené plagáty s vysokými percentuálnymi zľavami z pôvodnej ceny tovaru vo výkladoch stále svietia, no obchody majú zhasnuté svetlo a stiahnutú mrežu. Pre lockdown sa to deje už viac ako mesiac. Podľa pôvodných zámerov, ktoré avizovala vláda, ich mali znovu otvoriť o niekoľko dní. Aj to sa však oddialilo. Časť predajcov nepotravinového tovaru však vyhrala. Najmä tí, ktorí dokázali poriadne rozbehnúť online predaj. Zákazníci si teraz vďaka nemu môžu tovar objednať a následne vyzdvihnúť priamo v obchode. „U nás máme asi 25 takýchto výdajných miest, takzvaných click & collect,“ uvádza riaditeľ nákupného centra Avion Vladimír Bereš. Tí, ktorí začínajú, to majú o niečo ťažšie než v minulosti. Ale sú aj takí. Návštevnosť obchodných domov priamo súvisí s množstvom výdajných miest. Aktuálne sa pohybuje okolo pätnástich percent v porovnaní s vlaňajškom.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?