Niekde sú nákupcovia králi, rozhodujú o desiatkach percent firemných výdavkov. Inde ich považujú skôr za úradníkov, ktorí sa snažia všade škrtať. Jedni aj druhí však výrazne ovplyvňujú biznis firmy.

Zhodnotiť prínos nákupcu nie je jednoduché. Niekde sledujú počet objednávok, inde kvalitu zmlúv, výber dodávateľov či počet reklamácií. „Nech sú kritériá akékoľvek, v konečnom dôsledku je najdôležitejšia cena, akú sa podarilo vyrokovať,“ hovorí Ladislav Božík, vedúci nákupu a logistiky z Nafty Gbely. O možnostiach nákupcov ovplyvniť a podporiť biznis firiem sa diskutovalo koncom mája na TREND konferencii Manažment nákupu 2013.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa