Pri firemných nákupoch ide vždy o cenu. Ako inak, veď napríklad v Siemense dosahujú ročne hodnotu štyridsať miliárd eur a predstavujú takmer polovicu globálneho obratu firmy. Dodávatelia to, samozrejme, vedia a najmä slovenskí tomu stále prispôsobujú stratégie. „Skoro každý lokálny dodávateľ prichádza s ponukou: povedzte, za čo nakupujete, a my vám to dáme o päť percent lacnejšie,“ hovorí vedúci nákupu pre tzv. neproduktívne činnosti Juraj Majtán z Faurecie Slovensko, špecialistu na dodávky pre automobilky.

Lenže to mohlo platiť pred desiatimi rokmi. Aj dnes je síce výsledná cena dôležitá, no už nie je jediným kritériom. Ako vraví šéf logistiky v Západoslovenskej energetike Ondrej Jombík, firma si zadefinuje požiadavky na kvalitu, množstvo a ďalšie parametre a víťazom sa stane ten, kto ich najlepšie naplní. Inak obstarávateľ riskuje, že dodávateľ už pri prvom probléme skolabuje. Na TREND konferencii Manažment nákupu sa hovorilo o tom, ako obstarávanie pomáha plniť strategické biznis ciele firmy.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa