Dosiaľ posledná veľká investícia U.S. Steelu Košice bola pozinkovacia linka spustená v lete 2007. Projekt za vyše 180 miliónov eur reagoval na priemyselný boom a najmä mal vyjsť v ústrety rastu automobilovej výroby. Práve automobilky sú totiž spolu s výrobcami rôznych spotrebičov a stavbármi najväčší nákupcovia galvanizovaných plechov. Hoci dopyt po autách aj spotrebičoch od tých čias klesol a ich výrobcovia skúšajú aspoň sčasti nahradiť oceľ hliníkovými a inými zliatinami a plastmi, investícia sa koncernu podľa prezidenta U.S. Steelu Košice Davida J. Rintoula vypláca. „Linka je plne vyťažená. Keby som mohol, ešte zrýchlim jej prevádzku a mimochodom, dosť sa o to snažíme inováciami. Hoci zákazníci nahrádzajú istú časť ocele v produktoch inými materiálmi, vyvažuje to iný priemyselný trend. Presun výroby, najmä automobilovej, smerom na východ,“ dodáva.

A hoci sú v európskom automotive historicky silní nemeckí oceliari a najmä na ich domácej pôde sa im ťažko konkuruje, viac na východ je to inak. „Zvyšujeme svoj podiel v automobilovom priemysle. Pre Košice boli domáci trh odjakživa krajiny V4 a tak je to aj teraz. Na ne sa sústreďujeme. Dodávame do Volkswagenu a snažíme sa expandovať ďalej. Stali sme sa hlavným dodávateľom ocele pre veľký závod Dacia v Rumunsku,“ pochvaľuje si D. J. Rintoul. Košičania dodávajú aj pre českú Škodu či výrobne Fiatu či Fordu v strednej a východnej Európe a tlačia sa aj do nákupných štruktúr Kie, Toyoty či Hondy.