Oživenie priemyslu železničným nákladným dopravcom pomáha. Praje im najmä vysoký dopyt po hutníckych výrobkoch. Keďže železiari sa po rokoch prebrali z letargie, koľajoví dopravcovia majú opäť plné ruky práce.
Dobré časy sú však veľmi úzko späté práve s týmto odvetvím a ak sa priemysel opäť vráti do útlmu, železničiari na to zaručene doplatia. Určite by im pomohla zásadnejšia zmena celkovej stratégie a silnejšia orientácia napríklad aj na tovarové toky z Ázie, o ktoré je v Európe mimoriadne veľký záujem. Dostupné kapacity však stále ostávajú nevyužité. Dôvodom tohto stavu je zlé systémové nastavenie podpory železničnej nákladnej dopravy zo strany štátu.
Cargo sa rúti do havárie. Ozdraviť ho môže len systémová zmena
Hutníctvo po útlme opäť ožilo
Najväčší súkromný železničný dopravca na Slovensku, spoločnosť Budamar Logistics, sa vlani napriek kríze spôsobenej pandémiou vyhol dramatickým prepadom hospodárskych výsledkov. „Pandémia spojená s ochorením covidu-19 mala na našu činnosť minimálny vplyv. O útlm v železničnej preprave sa postarala predovšetkým recesia v kľúčovom odvetví, teda v hutníctve,“ vysvetľuje obchodný riaditeľ spoločnosti Budamar Logistics Ľubomír Loy. Na konci roka 2020 sa už koniec druhej vlny pandémie v Európe javil na dohľad. V tejto súvislosti nálada v priemysle stúpla a dopyt po hutníckych výrobkoch sa obnovil, pričom trend vytrval aj počas roka 2021. „A to dokonca až tak, že v súčasnosti bojujeme s výrazným nedostatkom kapacít na pokrytie prepravných potrieb,“ dodáva Ľ. Loy.
Budamar zároveň aktívne pracuje na znížení historickej závislosti od hutníctva a hľadá príležitosti v nových segmentoch. Firma tento rok úspešne začala s realizáciou prepráv automobilov. Aktuálne už s dcérskou spoločnosťou CRW bežne realizuje prepravy automobilov v rámci Maďarska a očakáva postupný nábeh aj v iných krajinách.
Cestná doprava sa stáva luxusnou službou. Náklady dopravcov rastú
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?