Poľská hranica patrí dlhé roky medzi menej frekventované aj vzhľadom na hornatý reliéf. Do roku 2020 by to však mali zmeniť nové štvorpruhové cesty. Najmä po tom, ako začali stavbári minulý mesiac budovať náročný úsek diaľnice D3 medzi Svrčinovcom a Skalitým.

Na západe sa začalo

Ako uviedla agentúra SITA, výstavba tohto dvanásťkilometrového úseku v polovičnom profile má stáť 330 miliónov eur a trvať tri roky. Podľa ministra dopravy Jána Počiatka sa na tomto úseku musí postaviť 24 mostov a dva tunely. „V princípe skoro polovica celého úseku nie je na zemi, ale na moste alebo v tuneli. Je to najnáročnejší zo všetkých úsekov diaľnice, ktoré máme. Preto je možno logické, že sa z chýbajúcich úsekov D3 začína práve s týmto. I keď to vyplýva aj z toho, aká bola pripravenosť tohto úseku v porovnaní s inými,“ uviedol J. Počiatek. Podľa neho má diaľnica D3 smerujúca zo Žiliny cez región Kysúc na poľskú hranicu rovnakú prioritu ako diaľnica D1 z Bratislavy do Košíc.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa