„Samozrejme, toho poznáme. Je to výborný predajca, ktorý prebral prevádzku len nedávno, no už za prvý rok zdvihol jej obrat o 30 percent. Veľmi komunikatívny a aktívny človek,“ reaguje pohotovo Ladislav, keď mu reportér TRENDU spomenie, že naposledy ochutnal Minity z predajne v areáli nitrianskej nemocnice.
Vie, kedy má odísť
Aj táto príhoda naznačuje, ako podrobne už dnes pozná syn otcovu firmu. U Ambrovicsovcov sa tak plní jeden z hlavných predpokladov úspešnej výmeny generácií – dokonalé spoznanie celého vnútra rodičovského podniku. No v kopírovaní poučiek pre úspešné rodinné podnikanie nezaostáva ani samotný zakladateľ.
„Z postu konateľa a výkonného manažéra Minitu odídem presne posledný marcový deň budúceho roku. Po finančnom uzavretí tohtoročného hospodárenia. Nebudem vo firme ani o deň dlhšie, lebo ak sa má výmena naozaj podariť, musí byť rázna a jednoznačná,“ gumuje František jednu z hlavných chýb mnohých otcov, ktorí prenechávajú rodinné firmy čisto deťom len s ťažkosťami.
Mladí tak popri staršej generácii na strategické riadenie nikdy nedorastú či dokonca o rodinný biznis stratia záujem úplne. Otec František pritom z firmy odíde vo veku iba 66 rokov. Mnohí iní podnikatelia ťahajú podniky aj po sedemdesiatke. Ako hovorí, pevný termín odchodu si stanovil až potom, čo videl, že mladý ho naozaj bude vedieť nahradiť.
Vrcholové vedenie Minitu síce zverí synovi Ladislavovi, no ten
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?