Foodblogeri sa delia do dvoch skupín. V prvej sú takí, ktorí ponúkajú jedinečné recepty z vlastnej kuchyne. Sú to najčastejšie recepty s úzkou špecializáciou, napríklad na raw a vegánske jedlá alebo na cukrovinky. Druhú skupinu blogerov tvoria tí, ktorí nevaria, ale recenzujú zaujímavé podniky a jedlá, ktoré odfotia, zverejnia na sociálnych sieťach a zaklincujú to trefným opisom.
Z neznámych ľudí oboch skupín sa takto stali influenceri, ktorí majú tisíce sledovateľov na Facebooku, Instagrame a YouTube – a reálne ovplyvňujú trendy v gastronómii. Takmer vo všetkých prípadoch sa to začínalo ako koníček popri práci. Tí najlepší si na ňom cez rôzne partnerstvá dokážu privyrobiť alebo vďaka nemu dokonca rozbehli vlastný biznis.
Z blogu podnikanie
K „biznisovým“ blogerom patrí Simona Arbesová a Peter Horváth, ktorí v roku 2012 stáli za vznikom blogu Bratilicious, na ktorom pravidelne recenzujú a odporúčajú reštaurácie a bistrá. „Ľudia si často myslia, že blogovanie je voľnočasová zábavka, že každý článok či post je niekoľkominútová záležitosť. Blogovanie zaberá rovnako veľa času ako akákoľvek iná práca,“ hovorí Simona.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?