Pokiaľ ide o veci okolo internetu, Google nie je zvyknutý byť dvojkou. Azda s výnimkou sociálnych sietí, kde sa jeho Google+ akosi nechytá na Facebook. Najnovšie musí prehltnúť, že konkurencii dýcha na chrbát aj v ďalšej internetovej disciplíne. Na čele rebríčka najnavštevovanejších webových stránok v USA ho, aspoň podľa júlových čísiel agentúry comScore, vystriedalo Yahoo!

Zatiaľ ťažko povedať, či ide len o epizódku, alebo o reálny comeback niekdajšej internetovej ikony. Fakt je, že veci sa dali výraznejšie do pohybu po tom, ako vlani v lete prišla do firmy nová výkonná riaditeľka Marissa Mayerová. Dlhoročná manažérka Googlu ukazuje, že na výsledky jej práce netreba dlho čakať.

Nabúchané CéVé

Zdá sa, že M. Mayerová bola pre Yahoo! dobrý kauf. Určite lepší ako kampaň Do You Yahoo?, ktorú firma nasadila pred pár rokmi. Lingvistické cvičenie, ktoré namyslene evokovalo zľudovenie značky po vzore Googlu a termínu „gúgliť“, vyvolalo skôr posmešky než masové prestavovanie homepagov v internetových prehliadačoch.

V technobrandži nie je veľa takých CV, aké má M. Mayerová. Sympatická 38-ročná blondínka nastúpila do Googlu v roku 1999 ako v poradí dvadsiaty zamestnanec. Robila tam ako vývojárka, produktová manažérka a napokon ako viceprezidentka. Pod jej kuratelou bežali zásadné projekty internetového gigantu – vyhľadávacia služba, Google Mapy, Gmail... Stála tiež pri zrode legendárneho dizajnu domovskej stránky Googlu, ktorý sa za uplynulej poldruha dekády nijako nemenil: na prakticky prázdnej ploche stále tróni logo firmy a vyhľadávacie okienko.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa