Automobilka Audi zapĺňa biele miesta svojho výrobného programu. Najnovšie na autosalóne v Šanghaji predstavila svoje nové kompaktné SUV Q3. Pri jeho kreovaní vývojári z Ingolstadtu použili osvedčenú technickú bázu koncernovo spriazneného VW Tiguan. Na nej potom rozohrali koncert už podľa striktného rukopisu štyroch spriahnutých kruhov. Najmenšie Q má v porovnaní s o triedu vyššie situovaným Q5 o 240 mm kratšiu a o 50 mm užšiu karosériu. Praktickejšie založených motoristov zaujme údaj o 460-litrovom batožinovom priestore. Fazóna kabíny s výrazne skloneným zadným oknom aplikuje dnes populárny vzor
kupé. Maska chladiča aj svetlomety sa prezentujú hranato agresívnymi kontúrami, no línie plôch karosérie sú mäkké a priateľsky naklonené aerodynamike. Parameter cx 0,32 má v kategórii SUV svoju váhu. Kapota motora aj dvere batožinového priestoru, ktoré zabiehajú až za rohy, aby poslúžili aj ako podklad pre skupinové svetlá, sú vyrobené z hliníka. V konštrukcii skeletu získali zas významné zastúpenie prvky z ocele ultra vysokej pevnosti. Z toho rezultuje nielen pohotovostná hmotnosť základnej verzie pod hranicou 1 500 kg, ale aj vysoká odolnosť voči torzným silám. Q-trojku budú na ceste za zákazníkom sprevádzať štyri štvorvalce dvojlitrovej kubatúry. Spočiatku však bude v ponuke figurovať len trojica 2,0 TFSI (125 kW/170 k), 2,0 TFSI (155 kW/211 k) a 2,0 TDI
(130 kW/177 k). S malým meškaním sa pripojí základný turbodiesel 2,0 TDI (103 kW/140 k). Výkonnejšie motory sa budú kombinovať s pohonom štyroch kolies quattro a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic. Najostrejší derivát akceleruje z pokoja na stovku za 6,9 sekundy a dosahuje maximálnych 230 km/h. Verzia vybavená krotkejším z turbodieselov spotrebuje v priemere 5,2 l/100 km. Audi Q3 sa bude vyrábať v závode Seat pri Barcelone a predávať sa začne v lete.