V rámci neho má stavebným firmám splácať diaľnicu a súvisiace služby 30 rokov. Česi, Maďari aj Poliaci si však obchvaty z eurofondov stavajú. Česko a Poľsko, odkedy sú členmi Európskej únie, financovali všetky nové úseky z eurofondov a zo štátneho rozpočtu. Maďarsko vo väčšine prípadov tiež. Prečo oni áno a Slovensko nie?
Obchvat stredom mesta
Pre Slovensko existuje niekoľko poľahčujúcich okolností. Praha a Budapešť sú väčšie mestá a významné tranzitné uzly, do ktorých sa zbiehajú kľúčové cesty z celej krajiny. Potreba obchvatu bola pre ne teda akútnejšia ako v prípade Bratislavy.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?