V rámci neho má stavebným firmám splácať diaľnicu a súvisiace služby 30 rokov. Česi, Maďari aj Poliaci si však obchvaty z eurofondov stavajú. Česko a Poľsko, odkedy sú členmi Európskej únie, financovali všetky nové úseky z eurofondov a zo štátneho rozpočtu. Maďarsko vo väčšine prípadov tiež. Prečo oni áno a Slovensko nie?

Obchvat stredom mesta

Pre Slovensko existuje niekoľko poľahčujúcich okolností. Praha a Budapešť sú väčšie mestá a významné tranzitné uzly, do ktorých sa zbiehajú kľúčové cesty z celej krajiny. Potreba obchvatu bola pre ne teda akútnejšia ako v prípade Bratislavy.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa