Kultový Ford Mustang z prelomu šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov stále nedá Američanom spať. A Ford si uvedomuje, že staviť naň znamená zaručený úspech. Tentoraz siahol po vychytenej verzii Boss 302 modelového ročníka 1969, aby ju následne transformoval na súčasnú úroveň poznania a vrhol na trh ako modelový ročník 2012. Má to byť vôbec najovládateľnejší a najrýchlejší Mustang všetkých čias, čo znamená, že dokáže jazdiť nielen efektne s vyosenou zadnou nápravou a dymiacimi pneumatikami, ale aj sakramentsky rýchlo.
Navonok sa na svojho legendárneho predchodcu podobá nielen siluetou, ale aj bizarným lakovaním. Navodený dojem umocňuje informácia o optimalizácii jednotlivých dielcov karosérie aj celku tak, aby Mustang nestrácal prítlak, stabilitu a cveng ani pri rýchlostiach prevyšujúcich 250 km/h. Vnútri sa špeciálny derivát dá identifikovať len podľa športového volantu, tlakomeru oleja, prípadne sedačiek Recaro dodávaných za príplatok. Autentickejší tón burácajúceho motora, to je v prvom rade zásluha absencie časti tlmiacich materiálov (-5 kg) aj nanovo vyladeného motora. Atmosférický osemvalec 5,0 Ti-VCT V8 totiž absolvoval
internú kúru, ktorá zvýšila jeho otáčky a posunula maximálny výkon z pôvodných 303 kW (412 k) na 325 kW (440 k). Paralelne stúpol aj vrchol krivky krútiaceho momentu na 516 Nm. Motoru sekunduje šesťstupňová manuálna prevodovka s kratším odstupňovaním a samosvorný diferenciál. K tomu znížený podvozok, tuhší zadný stabilizátor, tvrdšie pruženie a tlmiče pruženia ponúkajúce päť možností nastavenia charakteristiky z miesta vodiča. Mustang Boss 302 ako každá výkonná zadnokolka má rozdielny formát pneumatík vpredu (255/40 ZR19) a vzadu 285/35 ZR19.