Stámilióny z mýtnych poplatkov by po novom už nemali smerovať na účet súkromnej firmy. Štát má podľa ministra dopravy Andreja Doležala dostatok kapacít na to, aby systém výberu poplatkov za využívanie cestnej siete nákladnými dopravcami spravoval sám. Súčasnou zmluvou so súkromnou spoločnosťou SkyToll si však štát objednal len službu prevádzkovania, nie samotný systém. Ten ostane aj po vypršaní zmluvy na konci roka 2022 v rukách súkromníka. Ak chce mať po tomto termíne výber v rukách štát, najskôr si bude musieť zaobstarať nový systém.
Koľko dier má diaľničné mýto a ako ich možno upchať
Kým v iných krajinách sa podobné súťaže pripravujú v predstihu niekoľkých rokov, slovenskí diaľničiari ju ešte len pripravujú. Predchádzajúce vedenie ministerstva a jemu podriadenej Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) totiž napriek nespočetným varovaniam zaspalo. Nový šéf rezortu dopravy napriek tomu sľubuje, že nové mýto bude lacnejšie, efektívnejšie a flexibilnejšie než predražený predchodca. Kolotoč verejného obstarávania by sa mal roztočiť už túto jeseň, no napriek tomu je jasné, že zabezpečiť plynulý prechod mýtneho systému sa ani pri bezproblémovom priebehu súťaže nepodarí. Predlžovať súčasnú zmluvu s firmou SkyToll využitím päťročnej opcie minister odmieta.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?