Vtipný citát slávneho vedca zrejme ukrýva aj časť vysvetlenia javu, na ktorý poukazujú štatistiky – ženy priamo nakupujú alebo ovplyvňujú sedemdesiat až osemdesiat percent nákupov. Zďaleka sa to pritom netýka iba nákupov topánok, kabeliek, šperkov či vecí do domácnosti. Americké štatistiky ukázali, že ženy nakupujú aj väčšinu tradične mužských produktov, ako sú autá, potreby pre domácich majstrov aj elektroniku. V súvislosti s týmto fenoménom sa zaužíval aj výraz sheconomy.

Zároveň však prieskumy ukazujú, že vyše 90 percent zákazníčok má pocit, že marketéri im nerozumejú, hoci snahu o posun k tomu, čím ženy v súčasnosti sú, cítiť aj v reklamách. Postupne sa ustupuje od tradičného zobrazovania, ženy sú častejšie ako v minulosti štylizované v dominantnom postavení alebo pri aktivitách, ktoré boli v minulosti považované hlavne za mužské. Namiesto starostlivých gazdiniek možno aj v reklamných spotoch pozorovať aktívne ženy v úlohe športovkyne či podnikateľky.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa