Audi A5 vstupuje do modelového ročníka 2012 v modernizovanej podobe. Nie je to generačná výmena, ale facelift, ktorý osviežuje celý typový rad Audi A5, S5 vo verziách Sportback, Coupé aj Cabrio. Navonok zmeny doznala maska chladiča singleframe s vyhranenejšími kontúrami v tvare šesťuholníka. Nové sú aj hranaté predné osvetľovacie telesá za príplatok s technikou xenon plus. Prepracované zadné svetlá môžu mať za príplatok priebežné pásy LED. V prednom nárazníku identifikujeme otvory náporového chladenia s väčšou kapacitou, zadný je celkom nový. Apel na redukciu hmotnosti motivoval k výmene predných oceľových blatníkov za hliníkové, aerodynamika zas stála pri nápade zakapotovať podvozok. Nové elektromechanické riadenie, zmenená charakteristika tlmičov pruženia aj nové silentbloky zadných závesov majú zlepšiť jazdné vlastnosti. V interiéri je najnápadnejší nový volant a voliaca páka automatickej prevodovky. Modernizované sú tiež ovládacie prvky palubného systému MMI, k dispozícii je systém Bluetooth Autotelefon online aj navigácia Google Earth. Zmenená zostava pohonných jednotiek vykazuje ako celok o 11 percent nižšiu spotrebu paliva. Základ predstavuje štvorvalec 1,8 TFSI tretej generácie (125 kW/170 k). Kupé s ním dosahuje priemernú spotrebu 5,7 l/100 km. Nový je aj šesťvalec 3,0 TFSI (200 kW/272 k). Jeho výkonnejší derivát (245 kW/333 k) zaujal pozíciu v Audi S5, kde nahradil pôvodný osemvalec 4,2 l (260 kW/354 k). Všetky turbodiesely sú modernizované. Tu je ich zostava: štvorvalec 2,0 TDI (130 kW/177 k) a trojica šesťvalcov 2,7 TDI (140 kW/190 k), 3,0 TDI (150 kW/204 k), 3,0 TDI (180 kW/245 k). Najdynamickejšia verzia Audi S5 Coupé 3,0 TFSI akceleruje z pokoja na stovku za 4,9 sekundy a spotrebuje priemerných 8,1 l/100 km. Najúspornejšia voľba Audi A5 Coupé 2,0 TDI si pýta priemerných 4,7 l/100 km.

Nové Audi A5 sa na Slovensku začne predávať ešte v tomto roku.

A5110024
A5110024

A5110025
A5110025