Európske pivovarnícke skupiny prechádzajú recesiou so vztýčenou hlavou. Okrem akvizícií im pomáhajú úspešné prieniky na rozvíjajúce sa trhy, schopnosť osekávať náklady a držať ceny. Po dánskom pivovarníckom obrovi Carlsberg to potvrdila tiež svetová trojka Heineken. Holandská pivovarnícka jednotka zvýšila za prvých šesť mesiacov svoj čistý zisk medziročne o pätinu na 489 miliónov eur. Objem predaja zlatého moku bez zarátania akvizícií jej pritom poklesol o vyše šesť percent. Konsolidované tržby však podrástli o vyše desatinu na viac ako 7,1 mld. eur vďaka vyšším predajným cenám a lanskej akvizícii bývalých britských prevádzok najväčšieho pivovaru v krajine Scottish & Newcastle. Objem predaja klesol i svetovému lídrovi Anheuser-Busch Inbev, no stagnoval dvojke, juhoafrickej skupine SAB Miller. Prevádzkový zisk Heinekenu zosilnel na bezmála jednu miliardu eur, čo prevádzkovú maržu pivovarníkov udržalo na 14-percentnej hladine, podobne ako pred rokom.

Holandská skupina úspešne pôsobí už 11 rokov aj na Slovensku, kde je pivovarnícky líder s bezmála polovičným podielom na lokálnom trhu. Zo značky Zlatý Bažant spolu s rakúskym Gösserom vytvorila najvýznamnejšie stredoeurópske brandy. Holanďania preinvestovali v SR dosiaľ 216 miliónov eur. Ich konsolidované tržby presiahli vlani 218 miliónov eur. Vlastnia aj značky Corgoň, Kelt, Martiner a Gemer. V Hurbanove okrem produkcie piva vybudovali najväčšiu sladovňu v strednej a východnej Európe.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa