Reklamné výdavky v USA aj vo Veľkej Británii v poslednom štrvťroku podľa očakávaní klesali, výnimkou bol iba internet. Výdavky v USA medziročne poklesli podľa agentúry Nielsen o 2,6 percenta. „Očakávali sme pokles reklamných výdavkov, no ešte stále nie je situácia taká zlá, aká mohla byť,“ myslí si Annie Touliatos z Nielsenu. Podľa štúdie britskej Reklamnej asociácie a Svetového centra pre výskum reklamy sa výdavky v Británii vlani vyvíjali podobne – medziročne klesli o 3,9 percenta, v poslednom kvartáli sa medziročne prepadli o 9,6 percenta. Rástla iba online reklama – o 17,3 percenta. V roku 2007 sa medziročne posilnila ešte o takmer 40 percent. Podľa prognóz britských reklamných združení by tamojší reklamný trh mohol opäť rásť už na budúci rok. V najbližšej dekáde predpokladajú ročný prírastok od 2,5 do 4,3 percenta. Do roku 2020 môže trh, v závislosti od hospodárskej situácie, celkovo vzrásť o 28 až 52 percent. (ds)