Na Slovensku nie je zvykom, aby tradiční výrobcovia spolupracovali so súčasnými mladými dizajnérmi. Niekedy predsa len nastane taká osvietená chvíľa, keď sa tieto sféry prepoja. Jedna z nich nastala, keď sa výrobca klasickej ľudovej modranskej keramiky Jakub Liška rozhodol pre experiment a oslovil na spoluprácu dizajnérov Pavlínu Morháčovú, Ľubicu Segečovú, Janku Bálikovú a Pala Bálika. Pre značku „Modranská“ vytvorili nové súčasné dezény, ktoré konečne ukazujú skrytý potenciál malých lokálnych výrobcov. V záplave stále reprodukovaných vzorov vytvorili dizajnéri súčasné coververzie, ktoré rôznorodo reagujú na tému modranskej keramiky, ako ju poznáme z mnohých domácich vitrín. Remix fragmentov pôvodných dezénov, vtipný piktogram Ľudovíta Štúra s obrysom jeho typickej brady, nová geometrická ornamentálna topografia či iniciály tradičných ľudových maliarov použité ako svojbytný dekor sú základom aktuálnej kolekcie, ktorá je šťavnatým vizuálnym komentárom na tému príliš zakonzervovaných tradícií.
Rozšírenie schengenu slúži aj maďarským záujmom, vyhlásil Péter Szijjártó
Ministri vnútra EÚ schválili zrušenie kontrol na hraniciach s Bulharskom a Rumunskom