Agresívna predná časť s rozmernými ľadvinkami a so športovo tvarovaným nárazníkom je majestátnym vyjadrením nekompromisného imidžu BMW X6 M50i. Navyše aerodynamicky aktívne rebrovanie ľadviniek je na želanie podsvietené a tým v noci ešte zvýrazňuje beztak neprehliadnuteľné vozidlo.

Profil sa v prípade X6 tretej generácie príliš nemenil, i keď je pravda, že novinka pôsobí ešte mohutnejšie než v minulosti. Prispieva k tomu fakt, že trojka je dlhšia o 26 mm (celkovo 4 935 mm) a širšia o 15 mm (2 004 mm). O rozmeroch karosérie veľa vypovedá i to, že ani disky kolies s priemerom 21 palcov nepôsobili nepatrične. Práve naopak, opticky by sme zvládli aj najväčšie prípustné 22-palcové kolesá. Zadná časť X6 vyzerá v noci veľmi dobre, za svetla je však pomerne rozpačitá. V porovnaní s menším SUV kupé X4 pôsobí až príliš mohutne a vizuálnym problémom môže byť to, že koncové svetlá sú úzke, čo len umocňuje dojem, ktorý z X6 plynie – zozadu vyzerá ako masívna veža, ktorá je až príliš veľká.

Swarovski v interiéri

To, prečo má bavorské SUV kupé okolo seba takú auru, pochopíte v okamihu, keď sa posadíte za volant. Najskôr si všimnete špičkovo remeselne prepracovanú kabínu, ktorá vkusne kombinuje moderné technológie a analógové tlačidlá či fyzický ovládač rokmi overeného infotainmentu. Žiadne high-tech experimenty, len vkusná a luxusná kabína. Volant má hrubý veniec, ktorý dobre padne do rúk. Virtuálna prístrojovka v podaní BMW je štýlová, prehľadná a informatívna. V porovnaní s konkurenciou je však jej potenciál mierne nevyužitý. Vodič ju nedokáže upravovať tak intuitívne a v takom rozsahu ako v mnohých vozidlách trebárs nižšej triedy. Do budúcnosti by v tomto smere BMW mohlo pridať na kreativite.

Po vynikajúcom volante pritiahne pohľady podsvietená krištáľová radiaca páka, respektíve elektronický volič samočinnej prevodovky. Je to umelecké dielo a navyše s exkluzívnym podpisom – postarala sa oň firma Swarovski. Medzi elitu sa v X6 M50i zaraďujú nielen komfortné predné kreslá, ale aj tie zadné. Človek by čakal, že v druhom rade sedadiel bude málo miesta, no medzigeneračne sa auto v tomto smere zlepšilo aj vďaka predĺženiu rázvoru na 2 975 mm. S výškou okolo 185 cm sme nemali problém usadiť sa na zadných sedadlách aj s istou rezervou. Je však pravda, že ak meriate dva metre, mohla by vám v spriamenej pozícii sedenia prekážať klesajúca strecha.

Výnimočný osemvalec

X6 ukazuje svoju výnimočnosť, najmä keď sedíte za volantom a na svet sa pozeráte ponad kapotu vytvarovanú tak, aby navodzovala dojem, že sa pod ňou skrývajú mohutné svaly. V tomto prípade to rozhodne nie je iba falošný sľub či pozérstvo. Na povely vodičovej nohy totiž čaká neuveriteľne kultivovaný obor, 4,4-litrový dvakrát prepĺňaný vidlicový osemvalec naladený na 390 kW (530 k) a 750 Nm. Iste, viac než päťsto koní pod kapotou môže navodiť adrenalín, no my sme v tomto prípade oceňovali predovšetkým luxusný charakter agregátu. Napriek tomu, že X6 M50i dosahuje hmotnosť 2 310 kg, vodič prakticky v každej situácii cítil opojnú výkonovú rezervu. Motor nikdy nemal problém ešte zrýchliť a prevodovka radila absolútne nebadane až do okamihu, kým ste od nej nechceli športovejší zážitok. Vtedy pritvrdí.

BMW X6 M50i.
Zdroj: Filip Kadlečík
BMW X6 M50i
  • Motor: V8
  • Pohon: všetky kolesá
  • Prevodovka: osemstupňová automatická
  • Max. výkon: 390 kW (530 k)
  • Max. rýchlosť: 250 km/h
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,3 s
  • Pohotovostná hmotnosť: 2 310 kg
  • Objem batožinového priestoru: 580 – 1 530 l
  • Kombinovaná spotreba v teste: 12 l/100 km
  • Cena testovaného vozidla: 126 377 eur

Napriek vysokej hmotnosti a objemnému agregátu môže SUV kupé byť aj efektívne. S ľahkou nohou bez problémov dosiahnete spotrebu na úrovni 12 l/100 km. Ak si však budete opojný výkon pravidelne užívať naplno, apetít vystrelí omnoho vyššie.

Luxusná cenovka

BMW X6 M50i je z hľadiska podvozka jednoznačne jedno z najlepších SUV sveta. Je neuveriteľné, aká všestrannosť sa v ňom skrýva. Adaptívny podvozok v zákrutách strúha prejazdy, pri ktorých vám padne sánka, zároveň je veľmi tichý a komfortný, a to aj na typických nerovnostiach slovenských ciest. Vynikajúco naladený podvozok krásne korešponduje s kultivovaným prejavom osemvalca a výrazne prispieva k pocitu luxusu na palube. Možno vás to prekvapí, no X6 M50i napriek všetkému budí predovšetkým dojem luxusného, nie športového auta. O tom svedčí i naladenie výfukovej sústavy, ktorá mohla byť i hlučnejšia. To je však asi vlastnosť vyhradená pre nekompromisné modely X6 M a X6 M Competition.

Cenovka 126 377 eur v prípade testovaného vozidla jasne deklaruje, že ide o luxusné SUV kupé plné toho najlepšieho, čo dnes automobilový trh ponúka. Istým spôsobom ide o akési „nadauto“, niečo, o čom by v minulosti motoristi mohli len snívať. Pravdupovediac premýšľame, či by sme pri takejto mastnej cene nezvážili kúpu luxusnej limuzíny radu 7, prípadne rovno vlajkového SUV X7 v nižšej konfigurácii. Aj to je oáza pokoja a luxusu.

Krátke správy

Tesla za 21 490 eur?

Elon Musk počas podujatia Tesla Battery Day predstavil batériu, ktorá má článok s päťkrát väčšou kapacitou a je šesťkrát výkonnejší ako v súčasnosti používaný typ. To umožní rýchlejšie nabíjanie a pokles nákladov na 1 kWh o 14 percent. Nová batéria má pomôcť stlačiť cenu elektromobilov, Tesla by rada uviedla vozidlo s cenou pod 25 000 dolárov (okolo 21 490 eur). Problémom je len to, že táto batéria ešte pravdepodobne nie je dokončená.

Uhlíkovo neutrálna

Volkswagen predstavil elektrický crossover ID.4, ktorá má byť šetrný k životnému prostrediu. Jeho výroba bude údajne uhlíkovo neutrálna. Rodinné ID.4 ponúkne priestrannú kabínu, výkonné elektromotory a dojazd až 520 km.

Unikátny žrebec

Vlastniť Ferrari je samo osebe dostatočne exkluzívne. Komu je to málo, automobilka dokáže vyrobiť auto na mieru. Pred týždňom predstavila unikátne vozidlo Omologata, ktoré je desiatym zákazkovým superšportom pravdepodobne s miliónovou cenovkou. Jeho majiteľ však vie, že nikto na svete rovnaké Ferrari nemá.