Marketing „silného štátu“ ovládol predvolebnú kampaň na Slovensku. Väčšina bilbordov sa ho dotýkala buď priamo, alebo nepriamo cez rôzne výhody a služby, ktoré štát poskytuje. Voliči počúvali a odmenili túto rétoriku politikov ich mohutným zastúpením v parlamente.

V mnohých prípadoch maximálny voličský úspech zabezpečilo prepojenie etatizmu s paranoidným nacionalizmom rozdúchavajúcim vášne proti akémukoľvek potenciálnemu nepriateľovi.

Konečný úspech tejto politiky znamená, že silnejší štát nebude len realitou, ale stále rastúcou zložkou prejavujúcou sa v každodennom živote ľudí aj firiem. A to nielen na Slovensku.

Túžba po dotykoch. Analytici tvrdia, že nešlo o mikrofón.
Neprehliadnite

Zacyklené Slovensko sa brodí v minulosti. Chyba s menom Matovič má však aj svoje pozitíva

Rast roly štátu

Trend je jednoznačný: postupom času sila štátu rastie. Keďže štát niečo stojí, jeho vplyv sa dá dokumentovať napríklad cez podiel daní na ekonomike. História ukazuje, že v období novoveku predstavovali daňové príjmy anglickej vlády zhruba len dve percentá HDP.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa