Aj keď bankové poplatky a kvalita služieb bezkonkurenčne najviac navrávajú pri voľbe bankového domu, podľa Capgemini zhruba štvrtina klientov zvažuje pri výbere banky aj mobilné bankovníctvo. To, ktorému bankári už niekoľko rokov vykresľujú veľkú budúcnosť, a to, ktoré im teraz tak nafukuje náklady na informačné technológie. Že trend do mobilov je jasný, to im ukazujú preferencie klientov, ktorí svoje smartfóny milujú. Navyše bankám až príliš rýchlo rastú konkurenti z nebankových radov, ktorí ich môžu obrať o budúce zisky.
Drahý cash
Na presun banky do mobilu existuje až priveľa dôvodov. V prvom rade si ho klienti začali vyžadovať, lebo mnohí nechcú navštevovať pobočky, aj internet banking viažuci sa k počítaču ich obmedzuje. Vziať si banku do vrecka v mobile je omnoho pohodlnejšie a pravdepodobnosť, že si ľudia zabudnú doma svoj mobil, je dokonca menšia než tá, že si zabudnú peňaženku s dokladmi. Podľa kartových spoločností si chýbajúci mobil všimne človek do desať minút – pri peňaženke sa priemerný čas ráta na hodiny.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?