Po zaregistrovaní si klient musel vybaviť novú SIM kartu (výhodu mali len tí, ktorí využívajú službu 4G). Prišla mu tiež plastová platobná karta pre prípad, že chce vyberať peniaze z bankomatu či platiť tam, kde to mobilom nejde. Počet kariet v peňaženke teda mobil nezredukoval. Keďže Slovak Telekom nespolupracoval so žiadnou domácou bankou, klient musel peniaze poslať medzinárodným prevodným príkazom. Tie sú prístupom do priestoru SEPA síce spoplatňované rovnako ako domáce platby, avšak pre mnohých to bola vôbec prvá platba do cudziny. Po nainštalovaní dvoch aplikácií (jednej platobnej, jednej kontrolnej) bol klient konečne pripravený. Pravda, len za predpokladu, že mal niektorý zo smartfónov, ktorý podporoval NFC. Po splnení všetkých týchto podmienok mohol klient robiť to, prečo si službu zriadil: platiť mobilom podobne ako kartou. Nič viac. Aj napriek nulovým poplatkom a bonusom za platenie tak získal Slovak Telekom ponukou MyWallet rádovo stovky klientov. V pláne je však kompletné prerobenie aplikácie a zavedenie funkcionalít, ktoré by klientov už mali osloviť.
Málo smartfónov
Nemožno sa čudovať bankám, že sa do priameho platenia mobilmi púšťajú len opatrne. Vlaňajší rozbeh technológie HCE, na ktorej využitie netreba dohodu s telekomunikačným operátorom, otvára dvere na zariadenia s Androidom 4.4. Veľa ich však zatiaľ na Slovensku nie je. VÚB, ktorá s ponukou takéhoto platenia prišla, hovorí za prvé mesiace o tisíckach klientov. Rýchly prechod na bezkontaktné platenie znamenal, že obchodníci sú na platby mobilom tiež pripravení. Pri NFC aj HCE ide však na Slovensku stále o to isté – mobil len nahrádza platobnú kartu. Skutočne pokrokové zmeny si banky nechávajú pre mobilné bankovníctva.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?