Obchodníci ako Lidl či Billa si novú technológiu pochvaľujú, pretože urýchľuje platenie hlavne pri veľkom nápore zákazníkov –čakanie dokáže skrátiť rýchlejšia technológia zhruba o pätinu. Spoločnosť Visa Europe momentálne predkladá Slovensko ako príklad toho, ako dokáže bezkontaktná technológia zmeniť správanie klientov – naučili sa platiť kartou nižšie sumy a z bankomatov si vyberajú menej peňazí. To je zas efekt výhodný pre banky, pretože prevádzka, dopĺňanie a údržba bankomatov vyžadujú veľké náklady.
Ak dokážu naučiť ľudí používať bezhotovostný styk, ušetria nielen za bankomaty, ale si aj zvýšia výnosy z kartových poplatkov. U klienta sú síce kartové operácie zvýhodnené a najčastejšie sú zadarmo, za transakciu však platí obchodník. Kým veľké reťazce s vysokými obratmi platia za jeden obrat kartou len zlomky percent, u malých obchodníkov ide aj o tri percentá z nákupu. Väčšie rozšírenie bezhotovostného platenia by však mohlo tieto poplatky skresať. A zdá sa, že ľudia si na pohodlnejší spôsob platenia zvykajú: počet bezkontaktných kariet sa od polroka 2011 späťnásobil, no objem transakcií za posledný rok je vyšší viac ako 12-krát.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?