Dacia Duster prichádza v tretej generácii a mení sa na nepoznanie. Dizajn je jedna vec, vodič skôr ocení technickú stránku auta. Keď-že tretie vydanie rumunského SUV stojí na úplne novom základe, modernej platforme CMF-B, menilo sa toho mnoho. Cena sa stále začína na atraktívnych 17 490 eurách, no čo kvalita auta? Nerobí kompromisy? Preverili sme ho na cestách, ale aj v ťažkom teréne.
Skvelý podvozok
Najväčšie zlepšenie som si všimol v oblasti podvozka. Je tuhší v zákrutách, ale zároveň si udržiava charakteristický komfort, neprišiel oň ani na 18-palcových diskoch kolies. Auto jazdí dynamickejšie, modernejšie a je predvídateľnejšie. Dorovnalo trhový štandard a z hľadiska podvozka rozhodne nemožno hovoriť o žiadnych kompromisoch. Skôr naopak, je silnou stránkou bestsellera Dacie. Vynikajúca platforma s nižším ťažiskom zabezpečuje moderné jazdné vlastnosti, pričom SUV je stále veľmi pohodlné a dokáže hladko prekonať aj väčšie nerovnosti. Po rozbitej poľnej ceste som s Dusterom prešiel bezmála desať kilometrov a jamy či vytŕčajúce skaly ho poriadne preverili. Páčilo sa mi, že v kabíne všetko držalo a nič nevŕzgalo. Interiér je poskladaný kvalitne a vyhotovený robustne.
Samozrejme, orientácia na priaznivú cenu sa niekde prejaviť musí. Citeľná je napríklad na slabšom odhlučnení predných okien, v oblasti A stĺpika či na absencii mäkčených lakťových opierok na predných dverách. Aj sedadlá vodiča a spolujazdca sú naďalej skôr menšie a jednoduchšie, hoci sa pracovalo na ich zlepšení. Majú výplň s vyššou hustotou a v najvyššej výbave aj bedrovú opierku. Ďalším prvkom, na ktorom sú viditeľné kompromisy, je navigácia, ktorá je pomalá, prvotné načítanie trvá dlho a pomaly reaguje na vybočenie z trasy, keď musí trasu prepočítavať. Buď by sa jej zišiel softvérový up-date, alebo výkonnejší hardvér.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?