Václav Muchna, Zdeněk Cendra, Petr Svoboda, Lukáš Stibor, Vít Horký, Oliver Dlouhý, Jan Řežáb a Lukáš Kořínek. Väčšina z nich stavila na softvér. Sú medzi nimi však aj takí, ktorí sa neboja konkurovať svetu a uspieť chcú s marketingom či dokonca s tlačiarňami.
Osmička spomínaných biznismenov je takpovediac súčasťou jedného veľkého pletenca vzťahov, v ktorom sa takmer každý s každým pozná. Napríklad L. Kořínek pôsobil kedysi vo firme Redboss, ktorá patrí J. Řežábovi. Ten zasa asi pred tromi rokmi predal svoju analytickú spoločnosť Socialbakers a v súčasnosti riadi ďalší analytický startup s názvom Times is Ltd. O. Dlouhý mal zasa niekoľko rokov podiel v startupe Angee, ktorý založil spolu s L. Stiborom. Gamee, ďalší startup, na ktorého založení sa podieľal, teraz riadi Řežábkova manželka Božena. A takto by sa dalo pokračovať.
Všetkých osem mladých a úspešných biznismenov však niečo spája, a to predovšetkým potreba byť každý jeden deň o nejaký kus ďalej ako včera a neustála potreba rásť. Všetci sú tiež doslova závislí od adrenalínu, ktorý sa dostavuje vždy pri riešení každého, na prvý pohľad fatálneho problému. V praxi to znamená, že mnohí z nich už niekoľko rokov idú na svoje maximum a že sa aj niekoľkokrát ocitli na hrane svojich vlastných možností, skrachovali alebo museli dokonca začať znovu a úplne od nuly.
Niektorí mladí a nádejní si pohoršili
Unáhlený rast, samozrejme, nie je vždy tak celkom ich voľba. Núti ich do toho špecifickosť trhu, na ktorom sa so svojím podnikaním pohybujú. Napríklad v technologickom sektore takmer vôbec neexistujú bariéry vstupu na takýto trh a firmy v tomto odvetví sú permanentne pod tlakom neustáleho očakávania nových inovácií. „Aby firma uspela, volí si v mnohých prípadoch osvedčenú stratégiu, pri ktorej sa od začiatku sústredí na čo najrýchlejší rast svojich tržieb aj maximalizáciu podielu na trhu. Všetko robia s vedomím, že produkt, služba alebo riešenie, s ktorými prichádzajú, sú pre zákazníka príťažlivé práve teraz, v tejto chvíli. Sú si vedomí, že veľmi skoro sa totiž objavia noví konkurenti,“ vysvetľuje Jiří Sauer, partner oddelenia auditu v spoločnosti Deloitte.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?