Testovaný exemplár poháňa 1,5-litrový benzínový štvorvalec, iný motor v ponuke zatiaľ nefiguruje. Sekunduje mu prevodovka CVT, ktorá je podobne ako pohon štyroch kolies neoddeliteľnou súčasťou najvyššieho stupňa štandardnej výbavy Instyle. Kto si praje ručne radenú prevodovku alebo prednokolku, prípadne aj-aj, musí zľaviť z úrovne výbavy. Instyle je prakticky „kompletka“, navyše sa dá objednať len metalíza a ani tá testovanej verzii nechýba.


Nedá sa prehliadnuť


Už na prvý pohľad sa mi Eclipse javí ako celkom pútavý. To však neznamená, že ho beriem bez výhrad. Trochu ma totiž mätie istá disharmónia v jeho proporciách – zdá sa mi akýsi vysoký a úzky. Pritom si uvedomujem, že ako fanúšik nízkych a doširoka rozkročených športiakov nemusím byť celkom objektívny.

Mitsubishi Eclipse Cross: Čaro SUV s offroadovým rodokmeňom


Mitsubishi Eclipse Cross 1,5T 4WD Instyle Zdroj: Mitsubishi

Ďalej mi už z profilu konvenuje dozadu posunutá kabína a tiež dozadu sa zvažujúca strecha do tej miery, že by som tento objekt kvalifikoval ako SUV-kupé. Pre Mitsubishi typické bumerangy na čele novinky nadobudli dramatické rozmery, ktoré dokážu zaujať, ale z hľadiska estetiky – nič extra. Na opačnej strane vysokým spojlerom predelené zadné okno dodáva celku páčivý akcent agresivity. Tuším však, že v spätnom zrkadle sa mi už tak páčiť nebude. Verdikt – toto auto sa nedá len tak prehliadnuť. 


Zopár prihrávok na smeč


Za volantom sa mi akurátne nastupuje a v pohodlnom kresle sa mi sedí dobre. Aj bočné vedenie ujde. Kožu však nemusím, a ak koža, potom radšej jemnejšia a perforovaná.

Použité materiály sa 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa