Ako sa stať úspešným lídrom a manažérom v súčasnom svete plnom zmien je otázkou, ktorá prenasleduje každého vedúceho pracovníka. Pred viac než 30 rokmi vyšiel bestseller Minútový manažér, v ktorej je veľa odpovedí na vyslovenú otázku. Medzičasom sa však na pracoviskách veľa zmenilo. Veď v súčasnosti v niektorých firmách pracujú až štyri generácie pracovníkov – tradicionalisti (narodení pred rokom 1945), deti babyboomu (1946 – 1964), generácia X (1962 – 1980) a deti milénia ( nar. po r. 1981). Napriek tomu, že každá vyznáva iné hodnoty, mnohé sa prekrýva a niečo majú dokonca totožné. Aj o tom je kniha generálnej riaditeľky poradenskej spoločnosti The Human Factor, ktorá sa špecializuje na oblasť strategického plánovania, vedenia ľudí a koučovanie manažérov. Viac než dvadsať rokov radí manažérom najväčších svetových firiem z rebríčka Fortune 500 i začínajúcim podnikateľom, ako úspešne rozvíjať svoju firmu. Tie najpodstatnejšie myšlienky a praktické rady zhrnula do publikácie, ktorá vychádza zo súčasnosti a ktorej názov napovedá, že aj v krátkom čase si môže vedúci pracovník osvojiť postupy, ktoré posunú jeho aj celý kolektív vpred.
V prvej kapitole vysvetľuje autorka význam strategického plánovania a strategických cieľov organizácie. Ide o súhrn poznatkov, ktoré už mnohí dávno ovládajú, len občas im uniká spojitosť medzi nimi. Od organizačného stanovenia cieľov cez SWOT analýzu až po tímovú zodpovednosť. Ľahšiemu pochopeniu a lepšej predstave pomáhajú tabuľky a schémy. V druhej kapitole zameriava pozornosť na individuálne stanovenie cieľov a komunikáciu. Potom venuje pozornosť vytváraniu kontextov pri dosahovaní dokonalosti, ktorej cieľom by malo byť dosiahnutie výkonnej kultúry v organizácii. Bez pozitívnej a konštruktívnej spätnej väzby, ktorej venuje samostatnú kapitolu, to však nie je možné. V záverečnej kapitole pripomína dôležitosť merania výkonnosti jednotlivca i kolektívu a ich neustále zdokonaľovanie, ktoré je jedinou cestou, ako v konkurenčnom prostredí neustrnúť.
Holly G. Green: Více než minutu. Vydalo vydavateľstvo Computer Press, a.s., Brno 2010. Počet strán 256, cena 13,65 €. Publikáciu na Slovensku distribuuje vydavateľstvo Computer Press, Hattalova 12/A, 831 03 Bratislava. Každý, kto má TREND predplatený priamo v redakcii, si knihu môže objednať s 20-percentnou zľavou, doručenie do 2 až 4 týždňov.