Hoci vo Viedni, v Budapešti, Prahe či vo Varšave vlani na pravidelných linkách cestujúcich pribudlo, Bratislavou prešlo 1,12 milióna pasažierov, čo je oproti roku 2010 o 110-tisíc menej. V percentách mínus deväť a cestujúci na pravidelných linkách majú na osobnej doprave približne 70-percentný podiel. Najväčší pokles zaznamenal najdôležitejší dopravca – Ryanair. Medziročne odviezol o 87-tisíc cestujúcich menej. V lete roku 2010, v čase najväčšej expanzie, lietal z Bratislavy týždenne až 82 ráz, v minulom roku už len 67 ráz.

Aj keď európsky lowcost číslo jeden dosahuje v globále stále vysoké zisky, expanduje už oveľa opatrnejšie a iba tam, kde sa mu to naozaj a najviac vyplatí, kde má plné lietadlá nielen z akciových ponúk, ale aj ľudí ochotných cestovať za vyššie ceny. A práve na ceny je slovenský cestujúci obzvlášť citlivý. Gastarbeiteri cestujú redšie, hlavné mesto Bratislava stále nie je pre Západoeurópanov turistickou atrakciou a cestujúci z a do Viedne o viaceré ponúkané destinácie nemajú taký záujem, aby boli 189-miestne lietadlá plné. Preto Ryanair vlani zrušil aj linky zo Štokholmu, Pisy či Milána.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa