Zabudnite na Uber, Airbnb či Revolut. Kedysi úzka skupinka miliardových spoločností sa rýchlo rozšírila do enormných rozmerov. V globálnom meradle to došlo až tak ďaleko, že takmer každá technologická spoločnosť sa automaticky stáva jednorožcom, teda firmou s viac než miliardovou hodnotou.

V dolárovom aj eurovom vnímaní. V súčasnosti existuje po celom svete viac než 600 start-upov s titulom jednorožca, medzičasom už pre firmy s desať- či stomiliardovými hodnotami vznikli nové pomenovania – decocorns a hectocorns. Ich prítomnosť je zrejmá najmä v Spojených štátoch a Ázii. Oba tieto trhy majú stále čo ponúknuť.

Bez kapitálu to nejde

Zhruba 25 percent jednorožcov pochádza v súčasnosti z Číny, ďalších 48 percent z Ameriky a zvyšok má korene v iných častiach sveta. V slovenských pomeroch je však podobných spoločností ako šafranu a tento trend sa nedarí zmeniť.

Nové spoločnosti sa totiž môžu presadiť najmä vďaka úvodným kapitálovým navýšeniam či získavaniu investorov. Na úroveň jednorožcov mnohí ani zďaleka nedosiahnu. Obzvlášť náročné to je v oblastiach ako napríklad automotive.


pôvodný súbor:Eissmann005.JPG
Zdroj: archív

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa