Keď sa píše o vašich začiatkoch, spomínajú sa najmä dve veci. Prvá, že ste začínali v malom kamennom kníhkupectve Martinus v Martine ako brigádnik programátor. Tou druhou je, že jedného dňa si vás zavolali majitelia a chceli z vás urobiť spoločníka. Nás zaujíma, čo bolo medzi tým.

Naskočil som do vlaku, ktorý už mal pomerne bohatú históriu a stabilné základy na veľkosť biznisu, ktorý tu bol. Nebyť toho, nedokázali by sme tri či štyri roky živiť obdobie, počas ktorého sa e-shop rozbiehal. Z pozície programátora som rozmýšľal aj nad inými vecami, nad ktorými bežne programátor zrejme nerozmýšľa.

Keď Miro Santus [spoluzakladateľ pôvodného kníhkupectva Martinus – pozn. TREND] povedal, aby sme urobili rebríček bestsellerov, navrhol som napríklad, že to naprogramujem tak, aby sa automaticky aktualizoval. Bavilo ma začať rozvíjať nápady v rámci celého biznisu a nielen vykonávať inštrukcie.

Dostal som veľkú príležitosť. Rovnako ako malý chlapec, ktorému dáte lopatku a vedierko a poviete mu: postav hrad, ale keď postavíš niečo iné, nebudem sa hnevať. To bolo perfektné. Vo fáze, keď už internetový obchod začal rásť a potreboval sa oddeliť od kamenného obchodu, som dostal ponuku. Museli sme reálne začať riešiť, čo s enormne rastúcim e-shopom.

Znie to ako americký sen.

Ja som vždy chcel ísť do Ameriky. A zhoda okolností je, že v to leto, keď som začal robiť v Martinuse, som zažíval najväčšie pubertálne pocity ničoty. Veľmi som totiž túžil ísť na strednú školu do Spojených štátov.

Imponovala mi tá možnosť všetkých možností. Už vtedy rástlo Silicon Valley. Hlásil som sa na grant, cez ktorý som sa tam mohol dostať. V teste mi chýbal jeden bod, aby som postúpil do finálneho kola o ten grant. Po tom, čo mi to nevyšlo, som si kúpil knižku o programovaní. Začal som programovať portál Referáty.sk a aj robiť v Martinuse.

Môže sa podobná situácia zopakovať tentoraz už vo vašom Martinuse?

Uvidíme. Priznám sa, keď prijímame nových kolegov, sem-tam rozmýšľam nad tým, kto by mohol priniesť vietor do plachiet. A ani nie tak v Martinuse, ako v iných oblastiach.

Čiže v niečom úplne novom mimo aktivít Martinusu?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa