Nemecký koncern Metro Group spečatil dohodu o predaji reťazca svojich obchodných domov Galeria Kaufhof s kanadskou firmou Hudson’s Bay Company (HBC), ktorej korene siahajú až do sedemnásteho storočia. Ani Galeria Kaufhof nie je práve „mladica“, založená bola v roku 1879.
Predaj s istotami
Metro odstrihne predajom Galerie Kaufhof len malú časť svojho biznisu. Dohromady viac ako stotridsať rôznych prevádzok v Nemecku a Belgicku vlani vygenerovalo tržby 3,1 miliardy eur, čo je približne päť percent z celkových tržieb nemeckej skupiny.
Od kanadského kupca zinkasuje Metro Group 2,8 miliardy eur. Získaný kapitál plánuje investovať do posilnenia online aktivít, modernizácie starších obchodov a chce ho použiť tiež na financovanie ďalšej expanzie sietí predajní elektroniky Media Markt a Saturn či veľkoobchodných prevádzok Metro Cash & Carry vrátane prieniku na nové trhy. Do portfólia Metra patria okrem toho tri stovky hypermarketov Real.
Nemcov pri výbere nového majiteľa pre Kaufhof oslovil najmä prísľub Kanaďanov, že sa zdržia škrtov v sieti obchodných domov vrátane zamestnanosti. „Kľúčovým faktorom pre nás bolo, že HBC poskytla záväzné garancie udržať zhruba 21 500 pracovných miest v Nemecku a Belgicku,“ vyhlásil výkonný šéf Metra Olaf Koch. Zostať by mal názov reťazca, jeho manažment aj sídlo v Kolíne nad Rýnom.
R. Benko prostredníctvom svojej firmy Signa Holding vyjadril ľútosť nad rozhodnutím spoločnosti Metro Group, po ktorom sa podľa neho prepásla šanca na „historické spojenie“. V prípade zlúčenia Kaufhofu s Karstadtom by sa pravdepodobne hľadali skôr synergie a možnosti optimalizácie biznisu, čo sa dá čítať ako redukcia siete a prepúšťanie.
Hurá na Amazon
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?