Mercedes-Benz 
GLC 350 e 4Matic


Prémiové kompaktné SUV s plug-in hybridným pohonom kombinuje vpredu umiestnený benzínový štvorvalec 2,0 l (155 kW/211 k, 350 Nm) v tandeme s elektromotorom 
(85 kW/116 k, 340 Nm), ktorý je súčasťou hybridnej prevodovky. O napájanie a skladovanie elektrickej energie sa stará 8,7 kWh Li-Ion akumulátor nad zadnou nápravou. Systém pohonu 4Matic prenáša krútiaci moment na všetky štyri kolesá.

Z  pokoja na stovku akceleruje za 5,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 235 km/h. Cena od 58 400 eur. Testovaný exemplár je navyše vyšperkovaný položkami ako napríklad pneumatickým pružením či inteligentným osvetlením... a tak jeho cena stúpla na 66 700 eur.


Mercedes-Benz 
GLC 350 e 4Matic: Dravec,
 čo jazdí aj za nulu


Mercedes-Benz GLC 350 e4Matic Zdroj: Daimler

PLUS

• priestranný a dobre vybavený interiér

• mimoriadne komfortné zadné sedadlá

• kvalita materiálov v interiéri

• kultivovaný štvorvalec, tichý elektromotor

• pneumatické pruženie

• obratnosť

• nízka spotreba na krátke vzdialenosti


MÍNUS

• vyššia spotreba s vybitým akumulátorom

• vyššia cena v porovnaní s dieslom

Zapriahnutá elektrika


Rozdielne systémy pohonu. Aj keď hybridné verzie Mercedes-Benz GLC SUV 350 e 4Matic a Volvo XC60 T8 eAWD sú si podľa technických parametrov a cien veľmi podobné, zásadné zmeny prezentujú na strane systémov pohonu. Mercedes má vpredu uložený prepĺňaný štvorvalec a taktiež pod prednou kapotou situovaný elektromotor spoločne s hybridnou sedemstupňovou prevodovkou. Akumulátor má zas miesto nad zadnou nápravou. Pritom systém pohonu 4Matic rozdeľuje krútiaci moment na obe nápravy v základnom móde v pomere 45 : 55.

Aj volvo má vpredu uložený benzínový štvorvalec, ktorý prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky poháňa predné kolesá. Elektromotor poháňajúci zadnú nápravu je umiestnený nad ňou a napájanie má na starosti akumulátor zabudovaný v strede vozidla. V praxi sa mercedes správa ako klasická štvorkolka, kým volvo pripája pohon zadnej nápravy, len keď je elektromotor v chode. V takom prípade krútiaci moment na zadných kolesách závisí od aktuálnej kapacity akumulátora.


Nerovnaká spotreba. Oba hybridné modely lákajú na neuveriteľne nízku spotrebu paliva v kombinovanom cykle. Mercedes dosahuje priemerných 2,5 l/100 km a Volvo dokonca len 2,1 l/100 km. Oba som odskúšal na 100 km dlhom testovacom okruhu, na ktorom meriam spotrebu aj ostatným testovaným autám s klasickými spaľovacími motormi. Predsa nie je dôvod hybridom robiť nejaké úľavy. Musí im zatiaľ stačiť, že majú trojtisícovú dotačnú podporu z recyklačného fondu. A výsledky? V porovnaní s údajmi výrobcov sú opačné: mercedes zaznamenal priemerných 6,4 l a volvo 7,3 l/100 km.