Držím palce aj automobilkám, ktoré im hádžu záchranné lano. Tak nazývam prostriedky investované do ďalšieho vývoja, tak nazývam aj kombináciu naftového motora s elektromotorom v rámci hybridného pohonu. Pritom moja prvá skúsenosť s takto kreovaným Peugeotom 508 RXH ešte v roku 2012 nedopadla dobre.
Takmer žiadna úspora pohonných látok oproti klasickému vznetovému pohonu ma vtedy nemilo prekvapila. Medzitým však vývoj pokročil a ja dnes mám možnosť vyskúšať si prémiový sedan strednej triedy Mercedes-Benz E 300 de, ktorý v rámci plug-in hybridnej technológie spája danosti vznetového štvorvalca s prednosťami elektromotora.
Výber nie náhodný
Vzhľadom na to, že vo všeobecnom ponímaní cez elektromobilitu vedie cesta k svetlým zajtrajškom, prekvapuje ma, že výrobcovia svoje modely využívajúce hybridnú technológiu navonok viac nepropagujú. Možno im štatistické prieskumy avizujú, že zákazníci o výraznejšie odlíšenie svojich áut nestoja. Neviem. V každom prípade to platí aj o testovanom exemplári.
Pýši sa síce exteriérovým balíkom AMG, ale svoju elektrickú pridanú hodnotu prezrádza len diskrétnym typovým označením E 300 de a ešte skromnejšími plaketami EQ Power na predných blatníkoch. Dôslednejší pozorovateľ ešte odhalí kryt nabíjacieho konektora nad zadným nárazníkom. Preto pripomínam, že voľba triedy E ako nositeľa práve tohto typu plug-in hybridného pohonu nemusí byť náhodná. Aktuálne éčko totiž nielenže aerodynamicky vyzerá, ale také aj je. Svojím súčiniteľom aerodynamického odporu cd 0,23 sa v čase uvedenia na trh posunulo na vrchol vyššej strednej triedy.
Skromnejší kufor
Elektronický koncert rozpútaný na digitálnej palubnej doske nie je výsadou hybridnej verzie. Jeho modifikácie nájdete od triedy A až po najluxusnejšie deriváty s trojcípou hviezdou v znaku. V zornom poli iba pribudol „ekologický budík“, ktorý plní funkciu otáčkomera, zároveň informuje o stave akumulátora a avizuje tiež režim rekuperácie... Na centrálnom displeji si môžem „nalistovať“ živú schému hybridného pohonu, ktorá interpretuje tok energie medzi motorom, elektromotorom, akumulátorom a zadnou nápravou.
Mercedes-Benz E 300 de Zdroj: Daimler
V tejto súvislosti bude asi vhodné zdôrazniť, že verzia 300 de sa vyrába len so zadným pohonom, čo v čase čoraz populárnejších štvorkoliek považujem za hendikep. Konečne na stredovej konzole pribudol ďalší spínač jazdných režimov, ktorý dáva na výber medzi hybridným a elektrickým módom, módom šetrenia energie a rekuperáciou motorom. Ďalšie odlišnosti v kokpite ani v oblasti pohodlných zadných sedadiel už nehľadám. Moju pozornosť zamestnáva batožinový priestor.
Stlačím mikrospínač, veko sa s podporou servomotora takmer nečujne dvíha a v prítmí útrob zahliadnem schod. Tak toto je dosť vážna nepríjemnosť. Pôvodne 540-litrová kapacita batožinového priestoru bola li-ion akumulátormi „zdanená“, a tak je o 140 litrov skromnejšia.
Za ešte väčšiu ujmu považujem poschodový tvar dna kufra. Takto jeho praktická využiteľnosť citeľne klesla. Doska na dne sa dá síce odklopiť, ale tam sa zmestia len káble a súprava na opravu defektu. Už teraz je mi jasné, že ak budem tento plug-in hybrid odporúčať, tak len s väčším kufrom vo verzii kombi.
Elektrických 38 kilometrov
Spolužitie s plug-in hybridom prináša vážnu
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?