Dôverne však odzrkadľujú, aké pocity prežívate vnútri. Potom odpovedáte na niekoľko otázok o sebe. Reč nie je o návšteve lekára, ale o výskumnej technike, ktorou sa zisťuje emočná reakcia pri sledovaní reklám. Využívajú ju aj viaceré slovenské banky. Cieľ je jasný – zistiť, ako efektívne sú ich spoty, do ktorých investujú množstvo peňazí.
Čo napovedia svaly
Zvrašťovacie svaly na čele vytvárajú mračenie a vyjadrujú negatívnu emóciu, svaly v lícach sa aktivujú, keď sa usmievame, teda prežívame pozitívnu emóciu. Takzvaná faciálna elektromyografia odhalí aj najmenší pohyb a tvorcom reklám napovie, kedy a aké emócie divák prežíva. Podľa toho môžu upraviť chystaný spot alebo spätne vyhodnotiť predošlú reklamu a vziať si z nej pozitívne prvky.
V skúmaní spotrebiteľov idú firmy často ešte ďalej – až do výskumu mozgu. Vznikol z toho už aj samostatný odbor: neuromarketing. Odborníci sa v ňom venujú tomu, čo ovplyvňuje naše nákupné správanie, na úrovni stimulácie konkrétnych častí nervového systému.
S neuromarketingovými technikami a špecificky so sledovaním emócií majú skúsenosti aj domáce banky. „Meranie emócií využívame skôr v procese vyhodnocovania spotov. Na základe emócií, ktoré v ľuďoch spot vyvoláva, vieme lepšie pochopiť jeho samotné fungovanie, stanoviť momenty, ktoré sú z tohto hľadiska najsilnejšie. Poznatky následne zohľadňujeme pri príprave ďalšej kreatívy,“ hovorí vedúca marketingu Poštovej banky Silvia Wenderlová.
Zmeny výrazu tváre respondentov pri sledovaní reklamy analyzuje
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?