Vo frankfurtskej expozícii Ford predstavil nový kompaktný hot-hatch v sériovej podobe. Nielen v päťdverovom vyhotovení, ale prekvapivo aj kombi. Nový Ford Focus ST vyvinul európsky Ford Team RS a Special Vehicles Team z USA. Od konfekčného súrodenca sa navonok líši už o 10 mm redukovanou svetlou výškou, ktorá prezrádza športovo naladený podvozok. Zjavnejšia je lichobežníková mriežka chladiča vyrobená z jediného kusa. Pozornejšia inventúra odhalí ešte rozšírené a tvarované prahy, nový je aj zadný difúzor s centrálne uloženou dvojitou výfukovou koncovkou. Ako výkričník za vetou sa vyníma mohutný strešný spojler. Všetky tieto zásahy sú fotogenické a zároveň vedú k aerodynamickej stabilizácii vozidla. Vzhľad kompletizujú originálne disky kolies so športovým obutím a štyri alternujúce originálne odtiene lakovania karosérie – oranžovožltá (Tangerine Scream), modrá (Performance Blue), červená (Race Red) a biela. V kokpite zaujali pozície špeciálne navrhnuté pedále, volant aj radiaca páka. No predovšetkým priamo pre Focus ST vyvinuté predné sedadlá Recaro. Znižujú pozíciu vodiča a telu poskytujú výraznú oporu pri športovej jazde. Pritom jednotlivé podušky sa automaticky naklápajú do optimálnej polohy. Regulovať sa dá tiež dĺžka sedákov. Miesto pohonnej jednotky má vyárendované nový prepĺňaný štvorvalec Ford EcoBoost 2,0 l s vysokotlakovým priamym vstrekovaním benzínu a premenlivým časovaním sacích a výfukových ventilov Ti-VCT). Dosahuje maximálny výkon 184 kW (250 k) a to je o 18 kW (24 k) viac v porovnaní s 2,5 l päťvalcom Focusa ST minulej generácie. Pritom spotreba v kombinovanom cykle klesla zhruba o 20 %. Na údaje o hodnotách akcelerácie a maximálnej rýchlosti si treba ešte počkať. Rovnako aj na definitívny dátum uvedenia na európsky trh. Predbežne to bude jeseň 2012.

Menu pre fajnšmekrov


Menu pre fajnšmekrov