Značka Škoda sa v nižšej strednej triede cíti ako doma, ale až v jeseni na frankfurtskom autosalóne postaví do svetiel reflektorov kompaktný hatchback. Pritom v Európe sa najväčšej popularite teší práve takáto karosárska verzia. Typové označenie Rapid Spaceback napovedá, že v poradí druhý derivát teraz už radu Rapid mieni konkurencii podkúriť predovšetkým objemným kufrom. Ale poporiadku. Z profilu do pozornosti núka bohaté presklenie medzi stredným stĺpikom karosérie a zadným. Zadnú partiu opticky rozširuje čierny difúzor a originálnou ju robí tónované sklo zadného okna potiahnuté nadol až pod horný okraj telies osvetlenia. Ak si zákazník priplatí panoramatickú strechu, sklenená plocha sa tiahne súvisle od rámu predného okna až takmer po zadnú tabuľku evidenčného čísla. Spaceback má v porovnaní s liftbackom skrátenú karosériu o 18 centimetrov ale rovnaký rázvor 2 602 mm.
Zároveň ponúka identický priestor pre posádku. O 135 litrov menší batožinový priestor Spacebacka so svojimi 415 litrami kapacity aj tak patrí k najobjemnejším v rámci krátkych modelov nižšej strednej triedy. Tak porovnajme. Menší kufor majú VW Golf (380l ) aj Ford Focus (365 l), objemnejší napríklad Honda Civic (467 l). Do zoznamu šikovných riešení „Škoda made“ zapadá kryt batožinového priestoru, ktorý sa dá zasunúť za zadné operadlá, príplatková umne riešená medzipodlaha kufra aj obojstranný koberec, škrabka na ľad vo veku palivovej nádrže, držiak multimediálnych zariadení či držiak reflexnej vesty... Na európskych trhoch bude krátky Rapid skúšať šťastie so zostavou štyroch benzínových a dvoch naftových motorov vo výkonovom spektre od 55 kW (75 k) po 90 kW (122 k). Najúspornejší z nich –štvorvalec 1,6 TDI (66 kW/90 k) sa spomedzi nich vyníma najnižšou priemernou spotrebou 3,8 l/100 km. Ceny zatiaľ nepoznáme, no údajne budú zhodné alebo veľmi podobné cenám liftbacku.