Bratislave vlani na pravidelných linkách ubudlo 151-tisíc cestujúcich. Je to mínus 13,5 percenta. Cestujúcich ubúda už štyri roky, od krachu SkyEurope Airlines. Predstava, že európska lowcostová jednotka Ryanair a maďarský Wizz Air ľavou zadnou nahradia skrachovanú slovenskú firmu, bola príliš optimistická. Ryanair najmä v súvislosti s rastom cien paliva pritvrdil obchodnú politiku. Ide na istotu osemdesiat až deväťdesiat percent vypredaných miest. Čo je pod vysoko nastavenou latkou, neúprosne škrtá. V roku 2010 lietal z Bratislavy v lete týždenne 82 ráz a odviezol 1,09 milióna cestujúcich.
Škrty v roku 2011 sa vyplatili. Lietadlá boli lepšie vyťažené a na milión pasažierov stačilo týždenne iba 67 letov. Vlani redukoval ďalej, týždenne v lete na 56. To však už prinieslo zníženie počtu cestujúcich o 134-tisíc. Ani rok 2013 s 55 spojmi týždenne neprináša zmenu. Okrem toho vlaňajší pokles na pravidelných linkách spôsobil aj odchod ČSA z Bratislavy. Ich takmer 59-tisíc pasažierov prešlo do Viedne.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?