Opatrnosť cítiť aj na strane firiem vrátane tých, ktoré sú ochotné stále investovať do hľadania najlepších talentov tradičnou cestou skríningu trhu a následným headhuntingom. Vyššia opatrnosť súvisí s vyšším účtom, aký môžu chyby priniesť. Ak sa firmám v minulosti nový manažér neosvedčil, mohli skúsiť nájsť iného. No dnes sa môže každá chyba vypomstiť, rozdiel medzi úspechom a neúspechom, ktoré rozhodujú o prežití firmy, môže byť veľmi malý, hovorí Róbert Fekete zo spoločnosti Egon Zehnder International. Firmy za svojich kandidátov ponúkajú aj akúsi záručnú dobu, ktorá sa pohybuje v rozmedzí niekoľkých mesiacov až jedného roka.

Opatrnosť sa prenáša aj do spôsobu, akým firmy platia za služby headhuntigových agentúr. Tie sa zvyčajne skladajú z preddavkových platieb a honorárov v prípade, ak je transakcia úspešná. Celkovo sa suma za nájdenie človeka pohybuje na úrovní niekoľkomesačného násobku platu, aký v novej firme dostane.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa