V TREND teste Hondy Civic titulok znel – UFO na gazdovskom dvore. Tak sa vynímala vo vtedajšom parku osobných áut, a to nielen na Slovensku. Deviata generácia, predstavená len nedávno vo Frankfurte nad Mohanom, by bez tejto skúsenosti vyvolala dosť podobné expresívne hodnotenie. Ale z porovnania je zrejmé, že dizajnéri Hondy tentoraz vypustili trochu pary z kypiaceho kotla emócií a to, čo zostalo, okorenili športovými ingredienciami. Rezultát vyznieva podľa nášho názoru konzistentnejšie. Pritom má o 4,5 cm dlhšiu a o pol cm širšiu karosériu, kým výškou siluety predchodcu s rezervou dvoch centimetrov v súlade s aktuálnym trendom podlieza. Aj rázvor ubral o 25 mm, čo však už nie je trendové. Skôr jeden zo spôsobov, ako zlepšiť ovládateľnosť. Zároveň treba dúfať, že modernizovaný podvozok, ktorý si zachoval jednoduchšiu zadnú nápravu, nestratil na smerovej stabilite a v interiéri ostalo dosť miesta na kolená pre cestujúcich na zadných sedadlách. Práve preto, že palivová nádrž aj naďalej sídli pod podlahou prednej časti kabíny a zadná náprava minimálne zasahuje do profilu batožinového priestoru, jeho 467-litrová kapacita môže už sama osebe novú Hondu predávať. V dvojčlennej zostave benzínových pohonných jednotiek sa nič zásadné neudialo. Oba štvorvalce 1,4 l (73 kW/100 k) aj 1,8 l (104 kW/141 k) využívajú atmosférické plnenie, ako aj systém premenlivého časovania a zdvihu ventilov i-VTEC. Po modernizácii však prvému z nich klesla priemerná spotreba na 5,4 l/100 km (-0,5 l). Vyššia kubatúra zaznamenala tiež posun maximálneho výkonu. Síce len o zanedbateľný 1 kilowatt, ale kombinovaná spotreba sa vydala opačným smerom zo 6,6 na 6,1 l/100 km. Zásadná zmena nastala až na poste turbodiesela. Pôvodný 2,2 i-CTDi (103 kW/140 k) nahradil nový výkonnejší 2,2 i-DTEC (110 kW/150 k) s apetítom menším o 0,9 l v priemere. Nová Honda Civic sa na Slovensku začne predávať v januári.